sedamai hati memuji Ilahi......
Sunday, August 24, 2008
1 2 3 i love.....
penah dgr lagu ni?
one one one ... I love Allah,
two two two ... I love Rasulullah,
three three three ... I love father mother,
one two three I love altogether....

satu satu .. saya sayang ALlah,
dua dua ... sayang Rasulullah,
tiga tiga .. sayang ibu ayah,
satu dua tiga sayang semuanya...

hm.. dari kecik kita nyanyi lagu ni kan. tak kira la versi melayu @ english. bila di fikir2 balik, betul ke?betul ke kita sayang Allah in d 1st place? pastu Rasul? pastu baru ibu bapa?

huhu... mmg la kita kata kita paling sayang Allah. tapi secara practikalnye, rasanya x zahirkan pn dgn perbuatan.. sebab apa?buktinya..

baru2 ni mak saya masuk hospital. jantung nya ada masalah sket. Only Allah knows betapa takutnya saya masa tu. macam2 ada dlm fikiran.. mcmana kalau lepas ni mak dah xde? Ya Allah....
blh jadi x betul kalau fikir hidup ni tanpa mak & ayah. Alhamdulillah setakat ni Allah belum uji saya dgn kematian org2 terdekat tersayang. tapi kan kematian itu pasti.. jadi, kalau x saya yang mati dulu, mungkin mak & ayah... ~sigh~ mungkin kalau Allah izin berlaku perkara kematian tu, blh jadi x betul agaknya..

al kisahnya saya merajuk ngan kakak coz dia x bgtau mak msk hospital. sbbnya x nak study adik2 t'ganggu. lepas mak hampir nak kuar hspital dah, baru saya dpt tau yg mak sakit.. geram gak sposen kan.. mana la tau kotnye jadi pape kat mak.. saya x smpat balik... waa.... pu yau!!

lepas mak saya keluar dr hospital (alhamdulillah dah sehat skrg :) ) , dia call saya. mak ckp mak dah sehat.. (mak n ayah memang mcm tu.. sebab nak senangkan hati anak2, sakit pn kata sehat)
mak kata, nape mrajuk ngan kakak? sian dia x bersalah. hehe.. dia cuma ikut ckp mak je.
saya pn ckp la, kalau jd pape kat mak.. takut x smpat jmpa cmana?..

mak kata, MATI ITU PASTI. jadi anak2 kena blajar dari sekarang. kena terima kenyataan. bukan semata-mata bersedih. tapi kena bersedia hadapi kematian. bersedia dari segi amalan yg nak dibawa, & dosa-dosa yg belum terhapus dgn taubat nasuha..

here comes the 1 2 3 i love .. song.
sayang kita pada Allah patutnya yg 1st kan? maknanya kena sayang Allah lebih lagi dari sayang kita ps mak ayah.. but do we bother of losing Allah mcmana kte terkesan bila kita kehilangan @ hampir kehilangan mak ayah kita???

patutnya kita kena takut kehilangan rahamt, kasih sayang & redha Allah dari kita.. sbb hanya tu je yg menjamin bahagia hidup kita di dunia & akhirat.. kalau kita dpt radha Allah, insyaAllah, dapat jumpa lagi mak ayah kat syurga kan.. tapi kalau amalan pn x betul & Allah murka, bukan setakat x dpt jumpa mak ayah di dunia kekal abadi sana, tapi dengan Allah Cinta Pertama kita pun x dapat.. nauzubillah...

sama2 kita cuba perbaiki diri setiap hari.. kerana kita x tau bila masa malaikat maut akan datang menjemput..

renung2 kan...... & selamat beramal.. hehe..
wallahua'lam.


posted by mar ishak @ 7:08 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: mar ishak
Home:
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Shoutbox

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.

Links
Powered by

BLOGGER